Journey to Bucharest Romania

NoorNazuha | 6:39 PM | 8Comments |
Salam

Menyambung kembali post ke Istanbul tempoh hari. Setelah bermalam selama 1 hari di Istanbul, kami meneruskam perjalanan ke Bucharest, Romania dari Airport Sabiha Gokchen, Istanbul. Kami menaiki pesawat Pegasus Airline. Jarak Apartment yang kami stay tu cuma 5 minit naik teksi. Tambang teksi pun tak sampai 10 Lira..

Lepas check out lebih kurang jam 11 pagi, kami terus tahan teksi. Flite pukul 4.10 petang. Biasalah tabiaat suka sampai awal di airport sebab takot pape yang tak diingini dapat dielakkan. Sampai di Sabiha Gokchen, ramai betul orang. So kami lepak lepak sambil makan makan kat situ.


Pegasus Boarding pass.


Mahal dan langsung tak sedap


Boarding time
Konsep Pegasus Airline ni sama jeh macam AirAsia. Makanan dan luggage semua kena beli. Kami cuma beli minuman jeh kat dalam flite walaupun food nampak sedap, tapi mahal dan takut tak sedap. Lagipun jarak fly pun bukan lama, dalam 1 jam 15 min jeh. Tak sempat nak tido pun.....



antara menu Pegasus Airline
Sampai di Bucharest Airport Otopeni lebih kurang jam 6.00 petang. Sibuk cari prepaid nak internet sebab nak kena whatsapp tuan apartment tu bagitau kitaorang dah sampai ke Bucharest. Bila dah selesai urusan di airport, kami amek bas ke bandar Bucharest. Lebih kurang 30 minit jugak sebelum sampai ke hentian yang dekat dengan apartment kami.

 Setelah sesat barat bagai nak jalan kaki ke sini, akhirnya kami sampai berpandukan arahan dari Tuan empunya Apartment ni. Apartment ni betul betul di tengah tengah bandar dan sangat accessable dengan public transport.

Untuk info lebih lanjut boleh click di bawah:-



Kelengkapan dapur semua lengkap. Bilik air ok. Kalau nak rasa stay di bangunan sebelum perang dunia kedua, kat sini memangla tempatnya. Lift dia siap kena buka pintu sendiri dan tutup semula barula boleh tekan floor mana yang kita nak naik. Hanya boleh naik 2 orang jeh dalam satu satu masa.....seriousss Gothic!

Lepas bayar harga Apartment ni, tak silap dalam Euro130 untuk 4 hari, 3 malam, kami mengemas apa yang patot sebab besok nak kena bangun awal pagi. Besok kami akan ke bandar Brasov untuk ke Dracula Castle. 

Entry bersambung...:)


Terima kasih, datang lagi.

8 comments :

Siti Yang Menaip said...

travelog.. kena save dulu nnt dtg baca kemudian..
seronoknya jalan-jalan.. dtg lg nanti yaa..

Farikica said...

Saya dulu nak ke sabiha jam betul... sebab dari istanbul city... tp nasib la sempat...hehe... cantik ya apartment di bucharest tu

nazaraman said...

Seronoknya dapat berjalan jauh..bertuah sungguh Zuha =)

warda said...

wah bestnyaaaa

Lenne Zulkiflly said...

awwhh bestnyaaa T.T

Akak Kembang said...

seronoknya holiday

Try saja ni said...

sangat beruntung...dpt kenal tempat org.

diari rara said...

Nk tny dr airport tu naik bas apa ye?tambang sorang bpe ye?kami pn menyewa kt A&A apartment tu jugak nti.huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...