Who gets the Fridge Magnet and Let's Thai

NoorNazuha | 6:47 PM | 14Comments |
Salam All..
Pengumuman:saya telah poskan FM pada yang berminat pada minggu lepas.Antara nama nama terawal yang berminat:-
  • Wan Nurul Asikin, Penang
  • Hasnim Harun, Sabah
  • Mohamad Zaki, Perak
  • Rizle, Penang
  • Jaja, Kuantan
  • Syazwani, Melaka
  • Emy Yuzreena, Perak
  • Asmah, Sabah

Sesiapa yang dah terima, bolehla inform saya ye...maaf kalau FM tak menepati citarasa kalian semua. Saya ada lagi sedikit yang tinggal. Kalau masih ada yang berminat, sila email saya di myzuha23@yahoo.com ye....


 Ok, ok.....another chapter

Saya jarang jarang update pasal kemana saya pergi kalau weekend, apa saya makan, apa saya buat, movie apa saya tengok. Serius, saya tak ada idea nak bercerita...:)..kali ni saya nak bawak korang semua pergi makan la. Saya dan Mr Hubby sangat suka kan masakan Thai. Bagi saya, masakan Thai adalah yang terBEST la so far....and the best Tom Yam ever yang pernah saya rasa ialah di Amarin Heavenly Thai, di Midvalley. Kali ni saya and Mr Hubby ke Sunway Giza. Kat sini pun ada.

Saya mula kan dengan Mieng Kam, sejenis Starter popular di Thailand dan juga Laos. Starter ni best jugak. Ada cili padi, udang kering, cashew nut, bawang, halia dan jugak bawang putih di makan bersama sama dengan sos thai yang special tuh....:)


Mieng Kam


Hot Deep fried Garoupa with Thai chilly Sauce



My favorite bowl of Red Tom Yam Goong with Seafood



 Thai Fish Cake


Thai Iced Tea
Yang di atas adalah menu menu regular saya kalau saya makan Thai..hehe..tapi bukan la selalu sebab kalau selalu akan bosan pulak. Ikut selera tekak jugak kalau nak pergi makan kan....Okla....saya berhenti di sini dahalu.....berjumpa di lain post, insyaallah..:).


Terima kasih, datang lagi.

14 comments :

roslita thalib said...

umm semua nampak menyelerakan dan sedap-sedap belaka. tetiba rasa nak makan tomyam pulak. hehe

makhana said...

telan ailio!

Anonymous said...

sedapnyaa..tengah lapaq ni hehehe

Asyik Izas said...

yeayy..ada nama Asyik..yg 1st sekali..terima kasih..kalau dh dpt nanti Asyik bgtahu yea..:)

Unknown said...

masakan thai ni selalunya pedas2 kan kak? tak makan pedas. huhu. tapi nmpak mcm sedap. huhu

Miss N™ said...

ohh...meung cup..lamanya Nur tak mkn...
terliur nur tgk.. :)

Gee GTG said...

tampak sedap di mata.. hanya boleh jamu dngn mata jer..huhuhu^^

ziana said...

Terbaik..nama kedai pun dah sedap..

Alin Marlini said...

huhuhu..nama tak naik...

Tinta Lana said...

Salam.

Menyelerakan... (T___T) hehehe

s h a said...

Sume nampak menyelerakan.Tetibe lapa plak pagi2 ni.Ngee.Sha jarang jalan2 cari makan.

ANISRAHIM said...

wahhh sedapnya kak zuhaa! :X

Abang Menaip said...

mmg sdap!! terima kasih ye. saya dh dpat dh F.M tu.. mmg cntik :D

Asyik Izas said...

saya dh terima hadiah yg di pos kan tu..terima kasih..saya suka..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...