Shinsaibashi & Dotonbori, Japan

NoorNazuha | 10:48 AM | 8Comments |


Salam rakan rakan blogger?how's the weekend?everything must be really awesome is it? Entry ni masih bersambung dengan entry entry sebelum ni. Kali ni aku nak share sikit pasal 2 tempat ni. Actually aku rasa ni centre of the Osaka. Kalau sesiapa suka Night life, kat sini la tempatnya. Tapi sebelum tu, jom share pasal 1 museum kat Osaka ni yang masih lagi preserve gaya hidup masyarakat jepun zaman dulu.  Muzium ni terletak di Ogimachi. So boleh stop di Stesen Subway Ogimachi.

Museum
Macam mana pulak kami boleh terjebak pakai Yukata/Kimono ni?hehe..kat museum ni pemakaian kimono adalah free jeh. Boleh la pakai and buat tour sekitar museum ni selama 30 minit. Seronok la jugak pakai kimono ni walaupun ketat and susah nak bernafas. Layan kan aje la ek, janji free.

Okla..tak nak panjang sangat kat sini. Terus aje ke Shinsaibashi dan Dontonbori. Subway Shinsaibashi di Midosuji Line adalah stesen yang terdekat untuk ke sini.

With my mom and sister at Shinsaibashi Subway
Subway ni adalah yang ter "busy" la sebab stesen ni adalah Centre Bagi Bandaraya Osaka dan banyak transit bagi Line subway. Apa yang best kat sini adalah tengok gelagat manusia yang pelbagai. Fesyen pun macam macam. Lebih lebih lagi time ni masih lagi Winter.

Shinsaibashi

Kat sini banyak outlet outlet untuk shopping. Harga? agak mahal la nak compare dengan di Malaysia. Tempat ni jugak ala-ala Oxford Street di London. Antara outlet2 yang ada kat sini macam Guess, H&M, Swatch, Longchamp, etc la.

Longchamp outlet
Still expensive

with my mom at Dotonbori
Night view
Okla...cukupla entry buat kali ni....habis trip ke Japan. Maybe entry lepas ni kita share pasal bajet pulak ye...hehehe...see you soon....Babai

Terima kasih, datang lagi.

8 comments :

TS said...

bestnye g jenjalan...
bile nak bwk adik lak ni kak??hihi

ADEEYA said...

Hihi suka tengok gambar pakai kimono tu :D nampak comel je semua.

Journey of Youth said...

wah beznya jln gie Jepung...hehe

Akak Kembang said...

comel zuha dengan berbaju kimono...long champ sana mahal tak?

Leeya Lee said...

best nyer..... nk g tp bajet x byk hee

AQ Eyfa said...

aiii tuan blog yg OHSEM nih..best nyeww jenjalan

Cik Kay Jue said...

bestnyer... teringin nak g... :')

Lieya Von Jay said...

best nyerrr ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...