Egypt International Airport

NoorNazuha | 6:04 PM | 12Comments |
Salam

Berjaya jugak nak update entry seterusnya dalam kesibukkan minggu ni. Semalam 1 hari mc sebab migraine. Terlebih tidur agaknya. Telan 4 biji panadol baru kepala ok. Hari ni baru start kerja. Mood nak holiday memanjang. Tak sabar nyeee nak holidayyyyyyyyyyyyyyyyyyy..:)

Saya sambung di entry kali ni berkenaan cerita pendek tentang Lapangan Terbang Mesir. Kami transit ke sini sewaktu ke London pada tahun 2012 tempoh hari. Ye, Egypt memang satu negara yang kaya, jadi tak hairanla airportnya pun besar dan cantik.


Ketika mendarat di Egypt Airport menaiki pesawat Egypt Air

Biasala di airport besar macam ni, gate untuk berlepas sangat banyak. Jadi kena dengar pengumuman betul betul supaya tak salah gate. Walaupun transit normal nya ialah 3 jam, tapi sebenarnya tak lama pun. Proses que yang panjang dan check up pun still ambil masa jugak. 

Kat sini, sama seperti Kuwait jugak, ramai yang transit. Even ramai yang datang menunaikan haji dan umrah. Bercampur baur jugak.


Menaiki conveyer ke gate berlepas.


Duty free store dekat sini.
Di mana mana pun airport semua barang kat sini even duty free bukannya murah mana pun. Tambahan pulak bila convert ke matawang sana. Mahal. Memang tak berbaloi. Seperti biasa apa yang saya beli cuma FM buat kenangan.


Souvenir shop


Ruang menunggu sebelum masuk ke Departure Hall
Alhamdulillah, ruang menunggu di sini sangat luas dan banyak kerusi. Tak la perlu berebut rebut nak letak punggung ni. Kat sebelah kami pada masa tuh seorang Mat Salleh, tak taula dari mana. Saya tanya dia betul ke gate yang kami tunggu tuh nak ke London, dia jawab ya...fuhhh...kalau silap gate, mau dekat berkilo meter kena patah balik cari gate lain...


Ke balai berlepas.

Departure Hall pun sangat selesa.


So comfy
Secara ringkasnya, saya suka airport ni. Tandas banyak. Ada water host. Bersih. Luas dan banyak seat untuk menunggu. Rasa tak rugi nak Egypt Air ni. Makanan pun sedap. Dan yang paling penting halal. Ini antara airport terbaik yang pernah saya singgah sepanjang saya travel so far...:)

Okla, sampai sini dulu. Kita berjumpa di lain entry tentang review lain pula ye......till now..Au Revoir...:)

Terima kasih, datang lagi.

12 comments :

Lieya Von Jay said...

kak zuha telan panadol 4 biji ? wah hebat tak pernah lagi smpai kena telan 4 biji, best nya airport ni kak.. teringin gak nak pegi london huhuhu.. ^_^ harap2 rezeki murah dapat la pegii

Miss N™ said...

seronoknya jalan2...

selalunya, tempat yg best pasti kita akan ingat sampai bila2 dan nak pegi lagikan...

Fiza Aizzawa said...

jauh perjalanan luar pengalaman.. bestnye..

Unknown said...

tengok gambar pun cantik bersih je airport ni.. hehe

Anonymous said...

cantiknya airport dia. teringin nak ke egypt ^^

TS said...

berjalan je kakak saye sorang ni... :)

Alin Marlini said...

bila lah alin nak sampai ke eypt ni agaknya....

Mama Darwiish said...

wah best nya...bila la dapat peluang cam ni...murahkanlah rezeki ku...amin ya allah he

seri.selaseh said...

mesti senang nak dpt mknn halal kan kat airport tu.

fuza said...

bestnya

Aenoyou said...

seronok nyer zuha..pergi sana sini..huhu bukan semua org dpt peluang keemasan tu..

Anonymous said...

Untungla naik Egypt Air. Ade terminal sendiri. Cuba naik airline lain. Terminal yang berbeza yg mana sangatla teruk. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...