Niagara Fort

NoorNazuha | 9:53 AM | 9Comments |
Salam All....

Sehat tak?....Diharapkan kawan kawan semua sihat yer.....meh sini aku sambung cerita perjalanan ke destinasi seterusnya. Ye, still di Niagara Falls sebenarnya. Fort Niagara terletak tak jauh dari Niagara Falls. Hanya dalam 5 minit ke 10 minit menaiki bas.

Oleh kerana masih di tempat yang berhampiran, so aku masih dalam baju yang sama la...huhuhu.....Fort Niagara ni sebenarnya ialah sebuah Kubu Pertahanan. Ada sejarah tersendiri tempat ni. Tapi aku tak berapa follow sangat...so, nak aspect apa kalau pergi ke Kubu. Mestila canon, guni beras la, peluru la dan macam macam laa.....

Comel pulak tengok rumah tuh......so posing kejap la...:)
Berjalan kaki hampir 10 minit untuk ke Kubu ni. Cahaya matahari sudah mula menampakkan diri. Mengurangkan sedikit kesejukkan yang melanda. Tapi aku masih menggigil, berlari lari supaya cepat sampai ke dalam bangunan. Nak snap gambar pun tak berapa nak sempat.


Fuhhhh.....
Setibanya di Kubu ni, kami terus berlumba lumba masuk ke dalam rumah pameran. Tourist sangatla ramai especially chinese. Tak nampak pulak muka muka lain. Mala betul aku nak berebut rebut dengan diaorang sebab aku tau aku confirm kalah punya.


Sejuk ke bang?...


Laut pun membeku...!

Tinggalan sejarah

Di hadapan Fortress


Inside the fortress
Siapa yang minat dengan sejarah, mungkin suka dengan tempat ni. ..aku tak la enjoy sangat kat dalam fortress ni, except pemandangan kat luar. Memang sangat cantik sebab kubu ni terletak di tepi laut. Masa kat sini, kami banyak berebut rebut dengan "popo" yang ramai tuh, dioarang ni kalau masa tour guide bagi penerangan, cepat cepat mara ke depan konon nak dengar la sangat, tak kisah dah orang kiri kanan, main tolak jeh...tak pasal pasal nak bengang pulak..walhal tengah bercuti...hmmmmmm.....


Dah macam Santa Clause la pulak...


Dah rasa macam kat Alaska pulak

On da way back...

Suddenly penat, rest jap.....
Kami cuma menghabiskan lebih kurang sejam di sini. Lepas tuh terus ke bas. Destinasi seterusanya selepas ini ialah Boston, Massasuchets. Perjalanan ke Boston dari daerah Buffalo mengambil masa lebih kurang 7 jam dengan menaiki bas. Ye, 7 jam. Bayangkan kejauhan yang bakal aku lalui lagi..will be continued in the next journey...till now, babai...:)

Terima kasih, datang lagi.

9 comments :

Miss N™ said...

mmg nampak comellah rumah tu...
laut pun beku...kalau duk lama2 dekat luar org pun boleh beku...

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Cantiknye tempat ni..bestnyeee..^^

Zurina said...

mkhayalkan diri seolah2 berada di situ jugak...subhanallah...cantiknya...

mrpolie said...

bestnya... apa kata akak buat satu entry pasal budget percutian ni...

zette said...

wahhh.. mest isejuk gile.. ig angin kene kat dahi.. rasa time tu gak nak tutup dahi dengan kain.. hahaa..

7 jam mmg lama!

puteri kasih said...

cantiknyer tempat ni kak.. :)

Cik Nor said...

bestnya g oversea..:)

Elya Roza said...

alaaaaaa.....cantiklaaa....best dpt gi oversea..

Lieya Von Jay said...

akak pegi time sejuk air terjun tu xda lah kan ? air terjn mesti beku jugakk hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...