Loves & Hates about friday

NoorNazuha | 9:51 PM | 6Comments |
Lamanya tak update blog..memang aku ketandusan idea laaa.....haiyaaaa....tak ada story menarik yang nak share dengan kawan-kawan di luar sana..emmm...okla, aku nak citer sket pasal hari jumaat...Aku suka hari jumaat..ada macam macam ada hari jumaat..antara sebabnya:

  • Hari Jumaat aku boleh pakai baju kaler kaler....
  • sebab besoknya hari sabtu
  • rasa macam hari jumaat tu pendek jeh nak compare dengan hari lain
  • Hari jumaat adalah penghulu segala hari
  • Aku lahir pada hari jumaat
  • hari jumaat aku dapat claim dari office..hehehe
  • hari jumaat lebih banyak masa di office,so tak la penat sangat.
  • Boleh tengok sapa yang tak g solat jumaat..hehehe


Emm...besides tu, ada jugak perkara yang tak best tentang hari jumaat....huh..apa lagi, jalan jam yang melampau....agaknya kenapa hari jumaat jam dia agak luar biasa?..emmmmmmm....sebab orang sume nak balik kampung?sebab orang semua nak balik awal?emmmmm


Hujan pun boleh jadi sebab..ni keadaan petang tadi di jalan area sogo dan Pertama Kompleks
atau banyak lagi sebab lain....
Kereta rosak di area Jalan Duta...rosaknya 1 kereta jeh,tapi jam dah start dari Jalan Kuching lagi....uishhhhhhh
atau sebab nak melalui tol, kemalangan,polis atau ambulan lalu dan macam macam lagi la....memang penat kalau nak berhadapan dengan keadann ni hari hari kan...i wish i had a driver one day..hehehe..ni kena masuk lagi kat wish list aku ni...hehehe..so, aku harapla kan,suatu hari nanti keadaan sekarang akan berubah ke arah yang lebih baik...aku rasa macam nak buat cadangan jeh...

  • tolongla upgrade kan sistem komuter dan KTM yang agak lembab tuh..
  • Car pooling memang tak praktikal sebab kita bukan semua baik dengan jiran..mcm aku!..hehehe
  • Banyakkan flyover sebab senang nak keman mana.
  • LRT Putra di "extend" kan lagi bukan hanya di tengah bandar.
  • Ambulan/Polis/VVVVVVIP guna helikopter supaya bila time diorang lalu tak perlula kita nak kena "sediakan" ruang..hehehe
  • buat lebih dari 1 "KL Sentral" supaya senang public nak transit.
  • Kurangkan TOL sebab selalu jam dekat TOL..ehe
  • Lori/Treller tak dibenarkan masuk ke dalam bandar (peak hours)..
 Sekadar idea yang bermain di minda jeh..hehehe....okla...jumpa lagi di lain entry..babai..

Terima kasih, datang lagi.

6 comments :

deDetz said...

salam sejahtera :)
tak semua hari jumaat camtu..
mungkin ada hari jumaat yang best :)

NoorNazuha said...

wsalam..heheh...kebiasaannya begitu....agknye dh jadi trend kan.nak lagi ujung bulan..lagi jam

Aidanatasya said...

Salam,
sy suka ari jumaat, sbb kat tmpt sy semua akan pakai baju kurung, x kira keje kat kedai ke, opis ke.. Penuh warna warni :)

NoorNazuha said...

rasanyer lebih banyak suka dari tak suka kan..hehe

kak ziana said...

ummmm!! apa yg mu ckp tu ada betulnyer...pada asasnyer la.. tapi ada gak hari jumaat yg best...ngeh!ngeh!

NoorNazuha said...

yg bes time gaji laa...wakakaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...