From KLIA to Bangkok

NoorNazuha | 2:44 PM | 2Comments |
Salam lebaran untuk semua umat islam...seronok tak beraya tahun ni?hehe..hopefully everything went well..cuti pun panjang kan..so rasanya ramai yang dah plan nak bejalan jalan kan..sama la macam aku. Actually perjalanan aku pun tak dirancang sangat..semuanya macam mengejut jugak.gara gara egypt air yang aku ada sentuh pada entry sebelum ni...kali ni perjalanan aku memang rumit sebab egypt air tak ada kat KLIA. Tapi hanya di Bangkok. So kami kena amek airline lain dari KLIA ke Bangkok. Kali ni aku nak merantau ke UK lagi. Tapi kali ni kami nak ke Belgium pulak.

At Klia
Kali ni kami amek Lufthansa Airlines dari Klia ke Bangkok. Yang ni paling murah setakat ni..even murah daripada Airasia. Lufthansa ni ialah German Airlines, so ni memang first time aku naik airline ni. 

So my journey running dari Kl Sentral ke KLIA terus naik KLIA express. Orang tak ramai mana, maybe busy balik beraya kot..hehehe. Berbekalkan beg berat tuh, aku dan member memulakan perjalanan sejauh lebih kurang 10,000 km.....

Klia express
Flie kami berlepas jam 9.30 malam. Setibanya di Klia, jam baru pukul 6 petang. So ada banyak masa untuk melepak lepak. So aku gi solat and wat pape yang patut dulu sebelum check in.

menu petang
Ruang menunggu
Sementara menunggu flite tuh, aku ngan member memang melepak habis la and melepas kan penat. Baca paper and borak sakan sambil mengatur plan apa nak buat dekat sana nanti. Untungla klia ni memang selesa dan efficient dari banyak segi kan....

Sempat posing dalam flite....ni travel mate aku

Meal
Meal yang kami dapat dalam flite tuh tak halal even sebelum ni kami dah request untuk muslim food. Tak tau la kenapa, agak mengecewakan jugakla dengan service macam gini.  Next time, memang kena lebih peka la dalam memilih airline ni..hehehe....so memang tak makan la kitaorang. Nasib dah makan sebelum tuh. And fortunately jugak, flite duration just 2 jam.

Suvarnabhumi International Airport
Di Bangkok
Setibanya di Airport Suvarnabhumi, Bangkok, memang keadaan pack betul. Sampai terkejar kejar la nak amek luggage and nak uruskan pasal flite transit kami lak. Last aku pergi ke Bangkok dalam tahun 2007. Dah banyak yang berubah kat sini. Aku rasa sekarang dah kurang cantik lak airport nih..hehehe.

Next mission kitaorang nak cari kaunter Egypt air. Kaunter Egypt air kat tingkat 3. Berlari lari kitaorang ke sana memandang kan flite berlepas pukul 2.15am waktu Bangkok. Masa sampai tuh jam dah pukul 11.30pm.

Kaunter egypt air di bangkok
Que untuk check in..perghhhhh!
Ruang menunggu
Setakat ni jeh entry kali ni.....next next mission adalah perjalanan aku dari Bangkok ke Cairo pulak sebab Egypt Air memang transit dekat situ. Nanti aku story lagi......babai....






Terima kasih, datang lagi.

2 comments :

ADEEYA said...

wahhh bangkok. seronoknyaa boleh jalan-jalan :D hv fun! and safe travelling :)

NoorNazuha said...

thanks adeeya..akak x le dhout kat box adeeya...:(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...