Portobello Market, West London

NoorNazuha | 3:25 PM | 11Comments |
Kami tiba di Kota London semula jam 6.30 pagi..perghhhhh..badan dah rasa macam dalam kandang kambing sebab 2 hari tak mandi..wakakakaka.....masa ni kami dah check out dari High Holborn dan kami move ke daerah lain di London iaitu Leyton. Lepas mandi rest and wat ape yang patut, kami nak gerak ke west London pulak

Aku nak share pasal street market yang bernama Portobello ni. sebab aku tak sempat pergi sini masa bulan april hari tuh.Rasanya kebanyakkan tahu tentang market ni. Memang famous among tourist and londoners.Kalau nak baca lagi pasal shopping and tempat menarik di sini bley click kat sini:-

 Shopping Bajet di Kota London
Notting Hill Gate Tube Station
Nak kesini sangat senang. Of course la naik tube. The most convenient way to travel kalo kat sini. Both Central line and District line go through here.Depends kat mana kita berada kat mana pada masa tuh and mana yang terdekat. Tapi jarak perjalanan dari tube station ke market tuh adalah lebih kurang 1km. Selain tuh, boleh jugak naik bas.

famous red bus
Kalau nak kesini, memang kena gerak pagi pagi sebab pasar ni senang sangat nak penuh. Bila dah penuh, apapun tak leh nak tengok kan. Rimas la pulak. Kami sampai sini lebih kurang jam 9 pagi. Kira awal lagi sebab masa ni lengang lagi. Memang senang nak usah usah barang la time ni. Aku tak ada apa sangat nak beli kat sini. Besides, aku bawak duit pun dah memang tak banyak.Ingat nak tengok tengok jeh la...

crowd heading to the market

The environment
Salah satu sebab market ni famous maybe sebab filem Notting Hill yang Julia Robert and Hugh Grant tuh berlakon kot..hehehe...and some more harga barang barang yang berpatutan. Kat sini banyak barang kraftangan, baju bajan, scotish product, food and pastries, home decor and many more. Jom layan gambar apa benda benda macam nak best tuh....huhu...

Car stickers and batches
Scotish pashmina,shawls and bags

T shirts
Sign boards
Necklaces
Bags
May fav...fridge magnets
Kalo ikutkan..banyak sangatla benda benda jual kat sini..sampai tak larat tangan nak snap gambar. Masa tu pulak orang dah makin ramai. Sampai bersesak sesak dah. Tau jehla mat mat salleh semua tu bersaiz besar. Nasib gak la aku ni bersaiz besar gak..hahaha..cukup gak la nafas aku kena himpit time tuh....jalan punya jalan..perut pun dah lapar. Tak jumpa lagi tempat makan halal kat sini. Macam adik aku kata, dia ada makan kat restoren "Jom Makan" kat area sini, tapi aku tak jumpa pulak..kena la tahan lapar. Memang la tengok semua makanan kat sini terliur semua...jom tengok makanan kejap....

Nampak best, tapi doubt jugak la kan....

Popia pun ada
Pickles,seeds and dried fruits
Ni jeh yang aku beli......strawberry
Jalan punya jalan tak sedar orang dah mula penuh. Memang penuh sepenuhnya sampai nak keluar pun susah. Kebanyakkannya pelancong jugak. Semua muka eropah jeh aku tengok. Time ni memang bright summer.Cuaca memang cun sangat nak berjalan jalan.

sesak
Among the bees...
Ohh lupa lak nak mention..kot yang aku pakai tuh baru jeh aku rembat kat sini..harga baru 20GBP...memang murah. Walaupun nampak panas, tapi still sejuk sebenarnya, kalau tak, tak kan la diorang ni still berjaket bagai kan...tengah jalan jalan tuh, jumpa kucing comel...waaaaaaaa.........

Pondering cat....
the best "thing" to cuddle
Time ni badan memang dah tahap maksima leteh dan lapar. Memang nafsu shopping masih nak berayau rayau kat sini. Tapi kaki dah tak mengizinkan. Kena beredar dar sini secepat mungkin sebab orang dah semakin sesak dan semakin susah nak bernafas. Sebelum balik tuh..sempatla aku beli fridge magnet lagi satu buat kenang kenangan and buat koleksi peribadi aku kan...

Simple jeh
Good bye Portobello
Okla..sampai sini jeh la entry travel nih.kali nak baca details pasal london, rasanya kebanyakkan quite common kan. Tak yah la aku nak story semua. Dalam entry yang lepas lepas pun dah penah share dah..heheh..lepas ni nak cerita hal raya and hal hal yang lain pulak until next travellling.....adiosss. and salam sayang buat semua........

Terima kasih, datang lagi.

11 comments :

amie said...

Assalamualaikum,
suka baca pengalaman nazuha... tulis lagi ye... & selamat hari raya.

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

tq for sharing
memang best aaa

a said...

best3!! bila lah dapat travel cam nih..=)

ziana said...

Bestnyer..bila nak bawak akak pulak

Cik tikah said...

bestnya! nak pergi jugak. nak gift dari sana. hehe.. :)

cekmet said...

waaaaaa best gila ah! kucing tu cntik!! kah3

Umie Nadhirah said...

nak ikut pegi Londonnnnnnn =(

~Sal Ismail~ said...

jalan2 luaskan pandangan~bestnye =)

dendelion said...

bestnyaaaa London! :D

Unknown said...

best bejalan sj abah tgk ni

Lieya Von Jay said...

teringin nak pegi london.. penpal saya time sekolah dulu2 tinggal kat london la. dia ada ajak dtg umah tapi tiket nya mahal aduh xtau bila la boleh sampai ... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...