Physiotherapy....

NoorNazuha | 7:31 PM | 2Comments |
Evening friends....quite sometimes tak update blog..busy la sangat..hehehe..macam biasala,macam tak ada apa nak cerita dalam blog ni..tak kan benda harian pun nak letak dalam neh..heheh,nampak macam tak idea plak..

Hemm..nak share la hari ni aku ada pegi buat physio sikitla untuk tulang temulang aku nih. Actually dah hampir 2 tahun aku mengalami sakit belah belakang yang kadangkala agak kronik la especially kalu terlalu lama duduk,driving, atau angkat benda yang berat. Tak pernah la lagi aku gi consult doktor pasal benda neh sebab tak rasa lak perlu. Atas nasihat Encik Sofwan merangkap husband aku,dia suh la aku ke Klinik tempat dia slalu wat "part time" dia. Dia kata ada satu machine klinik tu baru beli khas untuk orang-orang yang bermasalah macam aku...heheh..yang slalu sakit tulang,muscle dan sendi-sendi la.

After office hour hari tuh aku pun gi la mengadap benda tuh...relaxkan kan badan la sket kan dah penat bekerja. Senang jeh aplikasi alat tuh,just baring, wrap dengan alat yang bagi "vibrato" tuh and then relax selama 30 min. Effect vibrate tu akan treat di bahagian kaki,leher,belakang dan perut..hehehe.not bad la..recommended la benda neh kalo sesiapa ada masalah macam aku neh...


Remote to set the vibrato modes.

Ni la machine tuh
heheh..sempat mencelah








Sesiapa berminat blehla gi dapatkan perkhidmatan ni..tak mahal,just RM30 jeh sejam...memang rasa relief sangat untuk muscle and bones especially untuk mereka yang jarang-jarang bersenam dan bergerak macam aku..hehehe..rawatan ni aku dapatkan di Klinik Nadia,Seksyen 7 Kota Damansara yang mana dekat jeh ngan rumah aku,senang jeh nak pergi. Appointment biasanya akan dapat dalam tiap-tiap minggu bergantung kepada tahap kesihatan la.. Maybe untuk yang banyak bergerak dan bersenam,takla perlu sangat nak pakai mesin ni.

P/S:Sekali sekala berhabis sikit untuk kesihatan tak apa kan...money can't by health but money can gives better health service..hehehe..ok tak ayat aku


Terima kasih, datang lagi.

2 comments :

kak ziana said...

Yg sebelah krusi kuning tu mcm YB..Keh-keh..Nanti akak pegi utk tulang temulang akak plak

NoorNazuha said...

kak,tu la YB tak ada title Datuk...hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...